Co se stane, když si nevyzvednu či nepřeberu zboží na dobírku?

PARCEL_DELIVERY_REFUSED

Pro dokončení každé objednávky musí každý kupující kliknout na tlačítko s textem    OBJEDNAT  s povinností platby  .

To znamená, že po kliknutí na toto tlačítko se kupující stává právně zavázaným k zaplacení a převzetí zboží

Tím je splněna zákonná povinnost prodávajících a zákazníkům je tak jasné, že kupní smlouva je s kliknutím uzavřena

Pokud zákazník objednávku nepřevezme, porušuje smlouvu a stíhá ho povinnost uhradit náklady s tím spojené, například dopravné, zabalení, rozbalení, likvidace obalů, atd. (viz níže). 

Pokud jste si tedy objednali zboží na dobírku a zásilku jste si nevyzvedli, jedná se o porušení zákona, konkrétně § 2118 zákona č. 89/2012 Sb., který říká, že „Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme“.

V takovém případě jsou dvě možnosti, jak tuto situaci vyřešit:

a) o objednávku máte stále zájem

Zboží Vám znovu zašleme po předchozí platbě (bankovní převod nebo on-line platba kartou), odeslání na dobírku možné není. Celková cena objednávky bude navýšena o kompenzaci nákladů za předchozí nevyzvednutou zásilku, zároveň pro opakované doručení neplatí nabídka dopravy zdarma. Stačí nás kontaktovat a obdržíte potřebné platební údaje.

b) o objednávku již nemáte zájem

Nepřevzetí zásilky nezakládá na odstoupení od kupní smlouvy, ale jedná se o hrubé porušení kupní smlouvy dle § 2118, odst. 1, zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník. Odesláním objednávky, jejím přijetím a potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu, účinná dle našich obchodních podmínek a platných zákonů České republiky, z Vaší strany odsouhlasená v posledním kroku před odesláním objednávky. V případě, že si bezdůvodně odmítnete převzít zboží doručované zásilkou na dobírku, či v případě, že si zásilku, která byla po neúspěšném pokusu o doručení uložena u doručovatele, nevyzvednete, vzniká vám povinnost uhradit smluvní pokutu ve výši skutečných nákladů spojených s přípravou zboží a dopravou na vámi zadanou adresu.

Faktura s vyčíslením smluvní pokuty bude odeslána na elektronickou adresu uvedenou v objednávce.

Výše uvedené neplatí, pokud nám před naším oznámením o expedici zakoupeného zboží písemně nahlásíte odstoupení od kupní smlouvy.


NÁKLADY SPOJENÍ S VYŘÍZENÍM OBJEDNÁVKY

Náklady spojené s vyřízením objednávky zahrnují především:

  • administrativní vyřízení objednávky, vystavení objednávky, faktury, zaúčtování faktury a zpracování DPH
  • vyskladnění produktů a jejich kompletaci
  • zabalení do ochranného obalu a do balíčku (balné)
  • cenu obalového materiálu, krabice, pásky
  • poplatek přepravci na doručení k zákazníkovi (dopravné)
  • poplatek přepravci zpět k doručovateli (zpětné dopravné)
  • doplatek přepravci za zpracování vratky
  • rozbalení a likvidace použitého obalového materiálu
  • fyzické zařazení zboží zpět na skladové pozice
  • administrativní zařazení produktů zpět do prodeje na eshopu
  • vystavení dobropisu a jeho zaúčtování, zpracování DPH
  • vystavení upomínky, faktury za tento poplatek a jeho účetní zpracování
  • zařazení mailové adresy do seznamu zákazníků, kterým nadále nebude umožněna platba na dobírku

Smluvní pokuta nabývá splatnosti dnem vrácení nepřevzaté či nevyzvednuté zásilky dodavateli.

Upomínky jsou zpoplatněny částkou 160 Kč vč. DPH za každou jednotlivou upomínku.
 
Jestliže ani po těchto upomínkách jako spotřebitel nezaplatíte, můžeme Vám naúčtovat vlastní Náklady na vymáhání za 715 Kč vč. DPH. Tato částka obsahuje naše interní náklady, které jsou spojené s dlouhodobou evidencí a správou dlužné částky.
Tato částka nezahrnuje náklady právního zastoupení a případného výkonu rozhodnutí.
 
Poplatek za každou odeslanou upomínku 160 Kč a Náklady na vymáhání 715 Kč budou připočteny k fakturované částce smluvní pokuty.
 

Prodávající je dále oprávněn zveřejnit skutečnost o porušení smluvního závazku na internetových stránkách informujících o nespolehlivých zákaznících a jiných obdobných portálech a zároveň vám bude další objednávka potvrzena jen za předpokladu platby bankovním převodem. 

Např. vedoucí právního oddělení společnosti dTest, mgr. Lukáš Zelený, k této problematice uvádí:

„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy. Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“

(viz  Obchodní podmínky, odst. 8.10. a násl.)


ABY INFORMACE BYLA ÚPLNÁ

Je třeba si uvědomit, že nevyzvednutím zásilky se zcela neúčelně zvyšují naše náklady tím, že zásilku musíme rozbalit, zboží pečlivě zkontrolovat, znovu nepoužitelné obalové materiály musíme zlikvidovat, zařadit zboží zpět do skladů, s tím vším spojená administrativa atd.

Řada lidí si to neuvědomuje či uvědomit odmítá.

Je tak dobré včas přemýšlet nad tím, jaké dopady takovéto jednání může mít.

Snad jsme zde vše vysvětili a Vy si Vaše balíčky svědomitě převezmete.

Neck Pain-free_1083x241