Jak překonat běžnou svalovou únavu od LYŽOVÁNÍ

ski_pain4_1083x233

Den plný zábavy
a vzrušení strávený na sjezdovkách může vést k pocitu únavy, napětí a bolestivosti svalů.

Obavy obvykle nejsou na místě.

Únava svalů je u lyžařů normální, zejména pokud je to první náročnější lyžování v sezóně.

Dokáže však nejen pokazit jinak super pobyt na horách, ale hlavně mimořádně zvyšuje riziko poranění

Naštěstí řada opatření pomáhá předcházet zhoršení stavu nebo dokonce následnému poranění stejně jako rychlému návratu na sjezdovky.


eating_snow1083x276

HYDRATACE

Předně nezapomínejte před lyžováním, v jeho průběhu i po něm na dostatek tekutin nebo elektrolytů a udržování dostatečné hydratace.

Dehydratace totiž může vést k pocitu slabosti a únavy.

Pusťte ale z hlavy konzumaci sněhu.

Ideální je polknout pár doušků tekutin s obsahem iontů zhruba každou půlhodinu. 

Ideálně bez alkoholu.



percussor_thigh_1083x316

RÁZOVÝ PERKUSOR


Nejúčinnějším prostředkem proti svalové únavě nebo poškození úponů, šlach či vazů je moderní perkusor.

Používejte ho co nejvíce.
 
Nejen na unavené svaly po celodenním lyžování, ale i před odchodem na sjezdovku.

Nejbolestivější budou nejspíše svaly dolních končetin.

Proto věnujte pozornost hlavně kvadricepsům, hamstringům a lýtkům.

Zejména při větších mrazech mohou ale být nejbolavější chodidla od přemrzlého povrchu sjezdovky.

V takovém případě používejte perkusor zpočátku raději přes "tlumič", např. přes podrážku domácí či sportovní obuvi.

 

 

blood-flowFIR1083x238

HLUBOKÉ FIR ZÁŘENÍ


Využívejte infračervené termoterapie pomocí Far InfraRed záření.
 
Hluboko pronikající teplo přivede do vašich svalů více krve.
 
Pomůže také utlumit bolesti, výrazně urychlí regeneraci a celkově navodí velmi příjemné uvolnění. 
 
 

frogs_stretching1083x351

OBYČEJNÁ MASÁŽ A STREČINK
 
Prokrvení bolavých a unavených svalů pomůže zvýšit strečink a jednoduchá masáž,
 
Zároveň uvolní napětí a rovněž působí proti citlivosti a bolestivosti svalů.
 
Použijte termoaktivní míček nebo foam roller, nepotřebujete zrovna nutně navštěvovat profesionálního maséra.
  

Před i po lyžování dobře protáhněte svaly (strečink).

Pokud tedy ještě nemáte svůj perkusor, vezměte si sebou na hory alespoň některý z prostředků speciálně zkonstruovaných pro uvolnění, protažení a zahřátí svalů (např. ProStretch, StretchRite, apod.).

I s jejich pomocí bude strečink podstatně účinnější.

 


ski_pain_1083X248

ODPOČINEK

A dopřejte svalům dostatek odpočinku!

To ale neznamená povalovat se co chvíli někde po sjezdovce.

Pokud už se únavou sotva ploužíte, dejte si den volno.

A dopřejte svému tělu možnost se zregenerovat.

Nelyžujte i při extrémní únavě za každou cenu.

Může to snadno vést k vašemu zranění.

Dbejte nejen na své svaly - ale hlavně na sebe.

Věci, které určitě oceníte:

  • elektronický perkusor

  • lahev s vodou nebo iontovým nápojem

  • tepelnou FIR bandáž

  • masážní kouli nebo foam roller

  • ProStretch Plus 

Tak si nejlépe vychutnáte každý okamžik z vašeho pobytu na horách bez zbytečné návštěvy traumatologie.

skiing_pain_free1083x371