Jak překonat běžnou svalovou únavu od LYŽOVÁNÍ

Den plný zábavy a vzrušení strávený na sjezdovkách může vést k pocitu únavy, napětí a bolestivosti svalů. Obavy však nebývají na místě, únava svalů patří u lyžařů k normálním jevům, zejména pokud je to první náročnější lyžování v sezóně. Některá opatření pomáhají předcházet zhoršení stavu nebo dokonce následnému poranění stejně jako rychlému návratu na sjezdovky.

Před lyžováním, v jeho průběhu i po skončení nezapomeňte na dostatek tekutin nebo elektrolytů a udržování dostatečné hydratace. Dehydratace naopak může vést k pocitu slabosti a únavy, takže nejlépe je polknout pár doušků zhruba každou půlhodinu.

Využívejte infračervené termoterapie pomocí Far InfraRed záření. Hluboko pronikající teplo přivede do vašich svalů více krve, pomůže utlumit bolesti, výrazně urychlí regeneraci a celkově navodí velmi příjemné uvolnění. 
 
Prokrvení bolavých a unavených svalů pomůže zvýšit také masáž, zároveň uvolní napětí a rovněž působí proti citlivosti a bolestivosti svalů. Použijte termoaktivní míček nebo foam roller, nepotřebujete zrovna nutně navštěvovat profesionálního maséra.
  

Před i po lyžování dobře protáhněte svaly (strečink). Nejvíce bolestivé budou pravděpodobně svaly dolních končetin, proto věnujte pozornost hlavně kvadricepsům, hamstringům a lýtkům. Vemte si sebou na hory pro uvolnění, protažení a zahřátí svalů některý z prostředků speciálně pro tyto účely zkonstruovaných (např. ProStretch, StretchRite, apod.), bude strečink podstatně účinnější.

A dejte svalům dostatek odpočinku! Pokud jste tak unavení, že se sotva ploužíte po místnosti, dejte si den volno a dejte svalům možnost se zregenerovat. Nepokoušejte se lyžovat i při extrémní únavě za každou cenu, může to vést ke zranění. Dbejte nejen na své svaly - ale hlavně na sebe.

Věci, které budete potřebovat

  • lahev s vodou nebo iontovým nápojem
  • tepelnou FIR bandáž
  • masážní kouli nebo foam roller
  • ProStretch Plus 

 

Upozornění

  • než začnete nový sport nebo nové cvičení, poraďte se s vaším lékařem.